Clubhouse, de vânzare? Cu câte miliarde ar fi vrut Twitter să cumpere aplicația

de: Ciprian Ioana
08 04. 2021

Twitter ar fi purtat discuții pentru o posibilă achiziție a Clubhouse, aplicația care se bucură de un succes enorm.

Clubhouse a atras atenția tuturor după ce a început să crească enorm. Aplicația în format audio a atras, inevitabil, atenția mai multor jucători importanți din industrie. Unii s-au apucat deja să o copieze, însă unii se uită chiar să înghită aplicație.

Twitter ar fi încercat să curteze Clubhouse. Platforma de socializare ar fi purtat discuții pentru o eventuală achiziție în valoare de 4 miliarde de dolari, susțin surse apropiate situației.

Twitter ar vrea să cumpere Clubhouse

Informația a fost prezentată prima dată de Bloomberg, care notează că Twitter ar fi purtat discuții pentru achiziția Clubhouse. Ar fi pus pe masă suma de 4 miliarde de dolari. Negocieri pe acest subiect ar fi avut loc în ultimele luni, dar cele două părți nu s-ar fi întâlnit până acum la aceeași masă, scrie presa internațională.

De remarcat că Twitter are propriul serviciu, oarecum similar cu ce oferă Clubhouse. Se numește Spaces, un chat-room în format audio, care rulează deja de ceva luni.

Clubhouse, între timp, caută să crească și mai mult și a promis că le va permite creatorilor de conținut să-și monetizeze munca, cu bani primiți direct de la comunitatea de fani. Spre deosebire de alte platforme, Clubhouse susține că nu va reține niciun procent.

Poziția giganților, amenințată?

Nu e clar, totuși, de ce ar vrea Twitter să ofere suma de 4 miliarde de dolari în schimbul Clubhouse. Pe lângă faptul că are Spaces, cum spuneam mai sus, a lansa un tool similar cu ce oferă Clubhouse e foarte ușor și multe aplicații au copiat deja acest lucru. Doar că s-ar putea să fie vorba de altceva.

Deși aplicația în format audio a fost lansată anul trecut, are deja un succes enorm. Și asta atrage atenția giganților.

Facebook caută să o copieze, dar Twitter ar vrea direct o achiziție. E o practică des întâlnită în lumea giganților din tehnologie și nu numai. Când simt că poziția le e amenințată, fie caută să vină cu ceva similar și să îngroape eforturile de creștere, fie caută să o cumpere. Astfel, rămân în poziția dominantă. Facebook a făcut așa cu Messenger, WhatsApp și Instagram.

Twitter ar vrea același lucru cu Clubhouse.

Aplicația în format audio se pregătește, între timp, de o nouă rundă de finanțare și vrea să vină și pe Android în câteva luni. Interesul Twitter îi arată că poate negocia de pe poziții de forță.